Amerikalıdır ve
1971 yılından beri Fransa’da yaşamaktadır. Çalışmalar, fotoğrafını çektiği
unsurlarla arasında oluşan derin ve uzun soluklu ilişkiyi yansıtmaktadır.
‘Görmezden gelme’ düşüncesinden ve insanlardan yoğun bir şekilde etkilenen
sanatçı, çoğumuzun farkında bile olmadığı veya görmezden geldiği hayatlara
girebilmeyi başarmıştır. Sanatçının on tane kitabı bulunmaktadır. Kitapları
arasında, Parisli hayat kadınlarını konu aldığı Nächtlicher Alltag
(Mahnert-Lueg, Munich, 1980); körler üzerine yazdığı Extérieur Nuit (Actes
Sud); Légionnaires (Hologrammes, 1986); mahkûm kadınlar üzerine on yılda ortaya
çıkarılmış tam bir fotoğrafik bir çalışma olan ve iki dilde yayımlanan Trop de
Peines, Femmes en Prison (Albin Michel, 2000)ve Too Much Time, Women in Prison
(Phaidon, 2000); Kamboçya, Mozambik, Angola, Kosova ve Afganistan’da kara
mayınlarının dört yılda yarattığı tahribatı konu alan Sentinelles de l’Ombre,
(Le Seuil); tacize uğramış on beş Fransız kadının portrelerinden oluşan A
Contre Coup (Annette Lucasile beraber hazırlanmıştır.) Haiti (Actes Sud); İtalya’da yaşlılara bakıcılık
yapan Ukraynalı kadınların göçlerini konu alan Badate (Silvana Editoriale, Milan) bulunmaktadır.
2010 yılında Jane Evelyn Atwood Photo Poche Monographs’ın 125 numaralı
çalışmasında (Actes Sud) yer aldı. 2011 yılında Xavier Barral, Rue Des Lombards
isimli çalışmada Atwood’un hayat kadınlığı ile ilgili ilk hikâyesini yeniden
yayınlamıştır. Jane Evelyn Atwood ilk W. Eugene Smith Ödülü (1980);
Amsterdam’da World Press Foundation Prize (1987); Grand Prix Paris Match du
Photojournalisme ve Grand Prix du Portfolio de la Société Civile des Auteurs
Multimédia (SCAM) ödülleri (1990); Ernst Haas Ödülü (1994); Leica Oskar Barnack
Ödülü (1997); Alfred Eisenstaedt Ödülü (1998) ve Charles Flint Kellogg Ödülü
(2005) gibi pek çok prestijli ödül almıştır.
(http://www.janeevelynatwood.com)