Wednesday, May 8, 2013

Jane Evelyn Atwood



Amerikalıdır ve 1971 yılından beri Fransa’da yaşamaktadır. Çalışmalar, fotoğrafını çektiği unsurlarla arasında oluşan derin ve uzun soluklu ilişkiyi yansıtmaktadır. ‘Görmezden gelme’ düşüncesinden ve insanlardan yoğun bir şekilde etkilenen sanatçı, çoğumuzun farkında bile olmadığı veya görmezden geldiği hayatlara girebilmeyi başarmıştır. Sanatçının on tane kitabı bulunmaktadır. Kitapları arasında, Parisli hayat kadınlarını konu aldığı Nächtlicher Alltag (Mahnert-Lueg, Munich, 1980); körler üzerine yazdığı Extérieur Nuit (Actes Sud); Légionnaires (Hologrammes, 1986); mahkûm kadınlar üzerine on yılda ortaya çıkarılmış tam bir fotoğrafik bir çalışma olan ve iki dilde yayımlanan Trop de Peines, Femmes en Prison (Albin Michel, 2000)ve Too Much Time, Women in Prison (Phaidon, 2000); Kamboçya, Mozambik, Angola, Kosova ve Afganistan’da kara mayınlarının dört yılda yarattığı tahribatı konu alan Sentinelles de l’Ombre, (Le Seuil); tacize uğramış on beş Fransız kadının portrelerinden oluşan A Contre Coup (Annette Lucasile beraber hazırlanmıştır.) Haiti (Actes Sud); İtalya’da yaşlılara bakıcılık yapan Ukraynalı kadınların göçlerini konu alan Badate (Silvana Editoriale, Milan) bulunmaktadır. 2010 yılında Jane Evelyn Atwood Photo Poche Monographs’ın 125 numaralı çalışmasında (Actes Sud) yer aldı. 2011 yılında Xavier Barral, Rue Des Lombards isimli çalışmada Atwood’un hayat kadınlığı ile ilgili ilk hikâyesini yeniden yayınlamıştır. Jane Evelyn Atwood ilk W. Eugene Smith Ödülü (1980); Amsterdam’da World Press Foundation Prize (1987); Grand Prix Paris Match du Photojournalisme ve Grand Prix du Portfolio de la Société Civile des Auteurs Multimédia (SCAM) ödülleri (1990); Ernst Haas Ödülü (1994); Leica Oskar Barnack Ödülü (1997); Alfred Eisenstaedt Ödülü (1998) ve Charles Flint Kellogg Ödülü (2005) gibi pek çok prestijli ödül almıştır.
 (http://www.janeevelynatwood.com)