Friday, November 16, 2012

Umair Ghani : Pakistan'ın Fotoğraf Elçisi



Fotoğrafçılıktaki ilk deneyiminiz neydi?

Bu aleme bilinçli olarak ayak basışım 1980’lerde babamın Zenit makinesini kullanmama izin vermesiyle başladı. Öyle gizemli ve büyüleyici görünüyorduki fotoğrafçılıkla ilgili hiçbir temel bilgim olmadan sonraki bir kaç yıl içinde bir sürü Illford ve Kodak film harcadım.

 
İlk makineniz neydi?

Amcalarımdan biri bana Orta Doğu’dan bir Nikon L135 bas çek kamera getirmişti ve ben bununla kendimi biraz daha geliştirdim. Çoğunlukla Fotoğraf Soru Cevapları Dergisi ve daha sonra Pratik Fotoğrafçılık ve National Geographic fotoğrafları ile kendi kendime fotoğrafçılık öğrenmeye başladığım zamanlardı. Yashica FX3 kameramı aldığım ve tam anlamıyla fotoğrafçılık denemeleri yapıp öğrenmeye başladığımda yıl 1997’ydi.  1999’da Canon EOS5 aldım ve bu olağanüstü sanattan gerçekten zevk almaya başladım. Daha çok Velvia 50 film ile çekim yapıyordum ve gittikçe gelişiyordum. Dijital çağın gelişi benim Canon D60, Canon 50mm 1.4, Canon 20-35 mm f3.5 ve Canon 70-210 mm f3.5 vs. almama sebep oldu.O zamandan beri gelişimimden memnunum ve bu hala da devam etmekte.

 
Herhangi özel bir okula gittiniz mi?

Maalesef fotoğrafçılıkla ilgili özel bir okulumuz yok. Kendi kendimi yetiştirdim, pek çok fotoğrafçı arkadaşımdan yardım aldım, dergilerden, online forumlardan öğrendim. Bölgedeki kamera klüpleri, özellikle de Islamabad Kamera Klup, bana yol gösterdiler.

Bir kurgu üzerine mi, hayalgücünüzle mi yoksa doğaçlama mı çalışıyorsunuz?

Yaşamdan, onun harika kültürel ve etnik farklılıklarından ve soyumun çok güçlü kültürel köklerinden ilham alıyorum. Hiç bitmeyen ilhama sahip bir ülkede yaşıyorum. Sadece çevreden değil onun sakinlerinden, geleneklerinden ve adetlerinden de etkileniyorum.

 
Photoshop gibi yazılım araçlarından faydalanıyor musunuz?

Yaratıcı çalışmalar için yazılımlara / görüntü düzeltici programları kullanırım. Fakat genellikle çok fazla görüntü düzeltmeleri / değişiklikleri benim ilgimi çekmez. Bunu gerektiren kesin soyut düşünceler vardır. Ben Adobe PS CS 3, Paint Shop Pro ve Auto FX Graphic Edges ile tereddüt etmeden çalışırım.

Bugüne kadar yaptığınız en iyi iş neydi?

Kendi seçimim ve özgür irademle fotoğrafçılığa başlamamdan itibaren her zaman, her bir tıklayışıma değer veririm. Kültür, Sufizm ve arkeoloji konularında çalışmayı tatmin edici ve yapmaya değer olarak görürüm.

 
Açtığınız ya da katıldığınız sergilerle ilgili bilgi verebilir misiniz?

Çalışmalarım 2004’den beri karma sergilerde yer almakta. Bunların bazıları; Lok Virsa Kültür Kompleksi’ndeki ICC Üyeleri Sergisi, İslamabad (2004-2005, 2006). Japonya’da 14 şehirde (2004, 2005, 2007), Ukrayna Uluslararası Turizm Festivali’nde (2007) ve Avustralya Brisbane’de (2007) gerçekleşmiştir.

 
Bize tekniğinizle ilgili bilgi verebilir misiniz?

Sanatta sadeliğe sadık bir inancım var.  Dijital değişikliklerim her ne kadar çok karmaşık olmasa da düşünce oldukça basittir. Konularımı ve etraflarında yer alanları temel kişisel özelliklerini, renkleri ve ruhsal durumlarına odaklanarak derin bir anlayışla çekmeyi tercih ederim . Yapmayı tasarladığım şeye tüm dikkatimi vermek için kendime zaman tanırım ve tam vakti gelene kadar işe başlamak için konularımla etkileşim içinde olurum.

 
Fotoğraflarınıza bakan insanlara duygularınız ve kendinizle ilgili ne aktarmak istiyorsunuz? Fotoğraf çekme amacınız nedir?

Tüm sanat dallarında gerçek motivasyonun her zaman çok kişisel olduğuna inanırım. Fakat onun çok etkili olan, duygularını serbestçe dile getiren bir boyutu var. Sade yaşamın güzelliği ve kültürün gücü benim en çok önem verdiğim odak noktalarıdır. Baskın temam, aşırı modernleştirme ve anlamsız ihmalkarlıkla gözdağı verilen ulusların kültürel kimliğini yakalamak ve sunmaktır. Ülkemin kültüründe umut ve bilgelik buluyorum ve her maliyette onu projelendirmeyi isterim. İnanıyorum ki fotoğrafçılık bugün bu gibi konularla uğraşırken ve bir parça hayalgücü ve yaratıcılık becerisi ile etkisini daha kuvvetli şekilde gerçekleştirirken doğaçlamanın sınırlarını belirler.

 
Bize Pakistan’da fotoğrafçılığı anlatabilir misiniz?

Gelecek, kesinlikle umut vadedici. Bir aralar ateşi zayıfladı ve unutulmaya yüz tuttu. Ama Syed Javed Kazi, Mujahid Awais, Aftab Ahmed, M R Owaisi, Nisar A Mirza, Azam Adnan, Saleem Khawar gibi insanlar ve diğerleri, bu ağır yükü üstlendiler, sanatı ayakta tuttular, üstünlük ve dünyaca değer kazandılar, gençlere ilham oldular. Bugün onların kendilerine özgü alanlarında çalışan pek çok insan var.

 
Fotoğrafçılık yaparken yaşadığınız bir  hikaye ya da deneyim var mı?

Samundri’de (Faisalabad şehrinin kırsal varoşları) karşı karşıya kaldığım 4 yıllık gerçek ve kaba yaşamın benim bugünkü ve gelecekteki işime ortam hazırladığına inanıyorum. Sıradan günlük yaşamla doğrudan diyalog için muhteşem bir fırsatım vardı. Onun her dakikasını yaşamıştım. Mütevazı kökenli, gururlu, zarif, mutlu ve zayıf ve yetersiz kaynaklarla mücadele eden insanlarla karşılaştım.

 
Fotoğraf yaşamınızdaki idealleriniz nedir?

Ansel Adams, Dorothea Lange, Alvaraz Bravo, Steve Mccurry ve Michael Yamashita gibi kişilerden ilham aldım. Bu ustalar tarafından kurulmuş gelenek ve disiplinde şu anki çizgimde devam etmek istiyorum. Pakistan Kültürü ve İnsanları ve aynı zamanda halen gelişme aşamasında olan ve zamanla olgunluk kazanan Zaman ve Çürüme konulu çalışmama bakarak iyi hazırlanmış ve halen devam etmekte olan şeyler başardığımı diliyorum.

 “İnsan yenilgi için doğmamıştır. Bir insan yok edilebilir fakat yenilemez.” Hemingway 
What was your first experience in photography?

I began a conscious tread in this realm back in 1980s, when my father allowed me to use his Zenit camera. It looked mysterious and fascinating and I wasted a lot of Ilfford and Kodak film in next few years without any basic understanding of photography.

 
What was your first camera?

One of my uncles sent me a Nikon L135 point and shoot from Middle East and I improved a little better with that. It was time when I began to study photography on my own, mostly from Photo Answers magazine and then from Practical Photography and National Geographic photos. It was in 1997 when I bought Yashica FX3 camera and went through strict photography practice and learning. Then in 1999 I got Canon EOS 5 and truly began to enjoy the wonders of this magnificent art. I mostly shot Velvia 50 film and kept on improving gradually. Advent of digital era inspired me to go for Canon D60, and Canon 50mm 1.4, Canon 20-35mm f3.5, Canon 70-210mm f 3.5 etc. Since then, I am happy with my progress and understanding that is still continuing.

 
Did you go to any special school?

It is very unfortunate that we don't have specialized schools for photography. I improved upon my own, and also on lot of help from fellow photographers, studying from magazines, online forums and guidance from local camera clubs, most significantly Islamabad Camera Club.

 
Do you work to some scenario, to your imagination, or that is impulse of your inner?

I get inspired by life, its wonderful cultural and ethnic diversity and from the roots of my very powerful cultural ancestry. I live in a land of never ending inspiration which comes not only from the surroundings, but also from its inhabitants, customs and rituals.

 
What part of your imagination takes a software tools, like Photoshop?

I do rely on softwares/ image editing for certain imaginative artistry for creative work. But generally too much image editing/ alteration never fascinates me. There are certain abstract ideas which demand this and I feel confident while working in Adobe PS CS 3, Paint Shop Pro and Auto FX Graphic Edges.

What was the best assignment you ever went on?

Since I am into photography by my choice and free will, so I always cherish every single click. I find work on culture, Sufism and archaeology most satisfying and rewarding.

 
Can you give us some information about exhibitions you opened/joined?

My work's been exhibited in group exhibitions since 2004. Some with ICC Members Exhibition at Lok Virsa Cultural Complex, Islamabad [2004, 2005, 2006]. In 14 cities of Japan [2004, 2005, 2007]. Then in Ukraine International Tourism Festival in 2007, and in Brisbane, Australia in 2007 as well.

 
Can you give give us information about your tehnique?

I have a staunch faith on simplicity in art. Even though my digital alterations are not very complex, as well as the idea is very much simple. I prefer to shoot with a deeper understanding of my subjects and surroundings and focus on their key traits, color and moods.  I allow myself some time to get absorbed with what I intend to do, and interact with my subjects till the time is ripe to start work.
 

What do you want to transfer about yourself and your feelings to people looking at your photographs? What is your purpose in taking photographs?

I believe the real motive is always very personal in all art. But it has a communicative dimension which is very effective. Counting on that, I lay prime focus on the beauty of simple life and power of culture. My dominant theme is to capture and present, what is being threatened by over modernization and senseless negligence, that is, Cultural Identity of Nations. I find a hope and a wisdom in the culture of my land and wish to project it at every cost. I do believe that photography today, gives margin of improvisation while tackling such themes and making their impact more powerfully realized with a bit of imagination and creative skill.

Can you tell us Photography in Pakistan?

Well, the future is definitely promising. There was a time when it was a dwindling flame, flickering on the edge of oblivion. But people like Syed Javed Kazi, Mujahid Awais, Aftab Ahmed, M R Owaisi, Nisar A Mirza, Azam Adnan, Saleem Khawar and many others carried that burden, kept the art alive, won distinctions and merit throughout the world and inspired younger minds.  Today there are many people working in their distinctive spheres.

 
Is there one story / experience that stands out in the making your photography?

Well, I am convinced that my 4 years' detailed encounter with real and rugged life in Samundri [rural suburbs of Faisalabad city] set the scene for my present and future work. I had a splendid opportunity to have direct dialogue with ordinary everyday life.  I lived through every minute of it. I met people from humble origins, proud and graceful, happy and contended with their meager, sometimes, insufficient resources.

Umair Ghani
 
What are your ideals in your photo life?

I got inspired by people like Ansel Adams, Dorothea Lange, Alvaraz Bravo, Steve Mccurry, and Michael Yamashita. I wish to continue on my current line, in tradition and discipline set by these masters. I wish to accomplish something mature and lasting regarding my work on Pakistani Culture and People, and also my thematic work on the conception of "Time and Decay" which is under progress and gaining gradual maturity.

--
"Man is not born for defeat. A man can be destroyed, but not defeated."  Hemingway