Fotoğrafçılıktaki ilk deneyiminiz neydi?
Bu
aleme bilinçli olarak ayak basışım 1980’lerde babamın Zenit makinesini
kullanmama izin vermesiyle başladı. Öyle gizemli ve büyüleyici
görünüyorduki fotoğrafçılıkla ilgili hiçbir temel bilgim olmadan sonraki
bir kaç yıl içinde bir sürü Illford ve Kodak film harcadım.
İlk makineniz neydi?
Amcalarımdan
biri bana Orta Doğu’dan bir Nikon L135 bas çek kamera getirmişti ve ben
bununla kendimi biraz daha geliştirdim. Çoğunlukla Fotoğraf Soru
Cevapları Dergisi ve daha sonra Pratik Fotoğrafçılık ve National
Geographic fotoğrafları ile kendi kendime fotoğrafçılık öğrenmeye
başladığım zamanlardı. Yashica FX3 kameramı aldığım ve tam anlamıyla
fotoğrafçılık denemeleri yapıp öğrenmeye başladığımda yıl 1997’ydi. 1999’da
Canon EOS5 aldım ve bu olağanüstü sanattan gerçekten zevk almaya
başladım. Daha çok Velvia 50 film ile çekim yapıyordum ve gittikçe
gelişiyordum. Dijital çağın gelişi benim Canon D60, Canon 50mm 1.4,
Canon 20-35 mm f3.5 ve Canon 70-210 mm f3.5 vs. almama sebep oldu.O zamandan beri gelişimimden memnunum ve bu hala da devam etmekte.
Herhangi özel bir okula gittiniz mi?
Maalesef
fotoğrafçılıkla ilgili özel bir okulumuz yok. Kendi kendimi
yetiştirdim, pek çok fotoğrafçı arkadaşımdan yardım aldım, dergilerden,
online forumlardan öğrendim. Bölgedeki kamera klüpleri, özellikle de
Islamabad Kamera Klup, bana yol gösterdiler.
Bir kurgu üzerine mi, hayalgücünüzle mi yoksa doğaçlama mı çalışıyorsunuz?
Yaşamdan,
onun harika kültürel ve etnik farklılıklarından ve soyumun çok güçlü
kültürel köklerinden ilham alıyorum. Hiç bitmeyen ilhama sahip bir
ülkede yaşıyorum. Sadece çevreden değil onun sakinlerinden,
geleneklerinden ve adetlerinden de etkileniyorum.
Photoshop gibi yazılım araçlarından faydalanıyor musunuz?
Yaratıcı
çalışmalar için yazılımlara / görüntü düzeltici programları kullanırım.
Fakat genellikle çok fazla görüntü düzeltmeleri / değişiklikleri benim
ilgimi çekmez. Bunu gerektiren kesin soyut düşünceler vardır. Ben Adobe
PS CS 3, Paint Shop Pro ve Auto FX Graphic Edges ile tereddüt etmeden
çalışırım.
Bugüne kadar yaptığınız en iyi iş neydi?
Kendi
seçimim ve özgür irademle fotoğrafçılığa başlamamdan itibaren her
zaman, her bir tıklayışıma değer veririm. Kültür, Sufizm ve arkeoloji
konularında çalışmayı tatmin edici ve yapmaya değer olarak görürüm.
Açtığınız ya da katıldığınız sergilerle ilgili bilgi verebilir misiniz?
Çalışmalarım
2004’den beri karma sergilerde yer almakta. Bunların bazıları; Lok
Virsa Kültür Kompleksi’ndeki ICC Üyeleri Sergisi, İslamabad (2004-2005,
2006). Japonya’da 14 şehirde (2004, 2005, 2007), Ukrayna Uluslararası
Turizm Festivali’nde (2007) ve Avustralya Brisbane’de (2007)
gerçekleşmiştir.
Bize tekniğinizle ilgili bilgi verebilir misiniz?
Sanatta sadeliğe sadık bir inancım var. Dijital
değişikliklerim her ne kadar çok karmaşık olmasa da düşünce oldukça
basittir. Konularımı ve etraflarında yer alanları temel kişisel
özelliklerini, renkleri ve ruhsal durumlarına odaklanarak derin bir
anlayışla çekmeyi tercih ederim . Yapmayı tasarladığım şeye tüm
dikkatimi vermek için kendime zaman tanırım ve tam vakti gelene kadar
işe başlamak için konularımla etkileşim içinde olurum.
Fotoğraflarınıza bakan insanlara duygularınız ve kendinizle ilgili ne aktarmak istiyorsunuz? Fotoğraf çekme amacınız nedir?
Tüm
sanat dallarında gerçek motivasyonun her zaman çok kişisel olduğuna
inanırım. Fakat onun çok etkili olan, duygularını serbestçe dile getiren
bir boyutu var. Sade yaşamın güzelliği ve kültürün gücü benim en çok
önem verdiğim odak noktalarıdır. Baskın temam, aşırı modernleştirme ve
anlamsız ihmalkarlıkla gözdağı verilen ulusların kültürel kimliğini
yakalamak ve sunmaktır. Ülkemin kültüründe umut ve bilgelik buluyorum ve
her maliyette onu projelendirmeyi isterim. İnanıyorum ki fotoğrafçılık
bugün bu gibi konularla uğraşırken ve bir parça hayalgücü ve yaratıcılık
becerisi ile etkisini daha kuvvetli şekilde gerçekleştirirken
doğaçlamanın sınırlarını belirler.
Bize Pakistan’da fotoğrafçılığı anlatabilir misiniz?
Gelecek,
kesinlikle umut vadedici. Bir aralar ateşi zayıfladı ve unutulmaya yüz
tuttu. Ama Syed Javed Kazi, Mujahid Awais, Aftab Ahmed, M R Owaisi,
Nisar A Mirza, Azam Adnan, Saleem Khawar gibi insanlar ve diğerleri, bu
ağır yükü üstlendiler, sanatı ayakta tuttular, üstünlük ve dünyaca değer
kazandılar, gençlere ilham oldular. Bugün onların kendilerine özgü
alanlarında çalışan pek çok insan var.
Fotoğrafçılık yaparken yaşadığınız bir hikaye ya da deneyim var mı?
Samundri’de
(Faisalabad şehrinin kırsal varoşları) karşı karşıya kaldığım 4 yıllık
gerçek ve kaba yaşamın benim bugünkü ve gelecekteki işime ortam
hazırladığına inanıyorum. Sıradan günlük yaşamla doğrudan diyalog için
muhteşem bir fırsatım vardı. Onun her dakikasını yaşamıştım. Mütevazı
kökenli, gururlu, zarif, mutlu ve zayıf ve yetersiz kaynaklarla mücadele
eden insanlarla karşılaştım.
Fotoğraf yaşamınızdaki idealleriniz nedir?
Ansel
Adams, Dorothea Lange, Alvaraz Bravo, Steve Mccurry ve Michael
Yamashita gibi kişilerden ilham aldım. Bu ustalar tarafından kurulmuş
gelenek ve disiplinde şu anki çizgimde devam etmek istiyorum. Pakistan
Kültürü ve İnsanları ve aynı zamanda halen gelişme aşamasında olan ve
zamanla olgunluk kazanan Zaman ve Çürüme konulu çalışmama bakarak iyi
hazırlanmış ve halen devam etmekte olan şeyler başardığımı diliyorum.
“İnsan yenilgi için doğmamıştır. Bir insan yok edilebilir fakat yenilemez.” Hemingway
What was your first experience in photography?
I
began a conscious tread in this realm back in 1980s, when my father
allowed me to use his Zenit camera. It looked mysterious and fascinating
and I wasted a lot of Ilfford and Kodak film in next few years without
any basic understanding of photography.
What was your first camera?
One
of my uncles sent me a Nikon L135 point and shoot from Middle East and I
improved a little better with that. It was time when I began to study
photography on my own, mostly from Photo Answers magazine and then from
Practical Photography and National Geographic photos. It was in 1997
when I bought Yashica FX3 camera and went through strict photography
practice and learning. Then in 1999 I got Canon EOS 5 and truly began to
enjoy the wonders of this magnificent art. I mostly shot Velvia 50 film
and kept on improving gradually. Advent of digital era inspired me to
go for Canon D60, and Canon 50mm 1.4, Canon 20-35mm f3.5, Canon 70-210mm
f 3.5 etc. Since then, I am happy with my progress and understanding
that is still continuing.
Did you go to any special school?
It
is very unfortunate that we don't have specialized schools for
photography. I improved upon my own, and also on lot of help from fellow
photographers, studying from magazines, online forums and guidance from
local camera clubs, most significantly Islamabad Camera Club.
Do you work to some scenario, to your imagination, or that is impulse of your inner?
I
get inspired by life, its wonderful cultural and ethnic diversity and
from the roots of my very powerful cultural ancestry. I live in a land
of never ending inspiration which comes not only from the surroundings,
but also from its inhabitants, customs and rituals.
What part of your imagination takes a software tools, like Photoshop?
I
do rely on softwares/ image editing for certain imaginative artistry
for creative work. But generally too much image editing/ alteration
never fascinates me. There are certain abstract ideas which demand this
and I feel confident while working in Adobe PS CS 3, Paint Shop Pro and
Auto FX Graphic Edges.
What was the best assignment you ever went on?
Since
I am into photography by my choice and free will, so I always cherish
every single click. I find work on culture, Sufism and archaeology most
satisfying and rewarding.
Can you give us some information about exhibitions you opened/joined?
My
work's been exhibited in group exhibitions since 2004. Some with ICC
Members Exhibition at Lok Virsa Cultural Complex, Islamabad [2004, 2005,
2006]. In 14 cities of Japan [2004, 2005, 2007]. Then in Ukraine
International Tourism Festival in 2007, and in Brisbane, Australia in
2007 as well.
Can you give give us information about your tehnique?
I
have a staunch faith on simplicity in art. Even though my digital
alterations are not very complex, as well as the idea is very much
simple. I prefer to shoot with a deeper understanding of my subjects and
surroundings and focus on their key traits, color and moods. I
allow myself some time to get absorbed with what I intend to do, and
interact with my subjects till the time is ripe to start work.
What do you want to transfer about yourself and your feelings to people looking at your photographs? What is your purpose in taking photographs?
I
believe the real motive is always very personal in all art. But it has a
communicative dimension which is very effective. Counting on that, I
lay prime focus on the beauty of simple life and power of culture. My
dominant theme is to capture and present, what is being threatened by
over modernization and senseless negligence, that is, Cultural Identity
of Nations. I find a hope and a wisdom in the culture of my land and
wish to project it at every cost. I do believe that photography today,
gives margin of improvisation while tackling such themes and making
their impact more powerfully realized with a bit of imagination and
creative skill.
Can you tell us Photography in Pakistan?
Well,
the future is definitely promising. There was a time when it was a
dwindling flame, flickering on the edge of oblivion. But people like
Syed Javed Kazi, Mujahid Awais, Aftab Ahmed, M R Owaisi, Nisar A Mirza,
Azam Adnan, Saleem Khawar and many others carried that burden, kept the
art alive, won distinctions and merit throughout the world and inspired
younger minds. Today there are many people working in their distinctive spheres.
Is there one story / experience that stands out in the making your photography?
Well,
I am convinced that my 4 years' detailed encounter with real and rugged
life in Samundri [rural suburbs of Faisalabad city] set the scene for
my present and future work. I had a splendid opportunity to have direct
dialogue with ordinary everyday life. I
lived through every minute of it. I met people from humble origins,
proud and graceful, happy and contended with their meager, sometimes,
insufficient resources.
Umair Ghani
What are your ideals in your photo life?
I
got inspired by people like Ansel Adams, Dorothea Lange, Alvaraz Bravo,
Steve Mccurry, and Michael Yamashita. I wish to continue on my current
line, in tradition and discipline set by these masters. I wish to
accomplish something mature and lasting regarding my work on Pakistani
Culture and People, and also my thematic work on the conception of "Time
and Decay" which is under progress and gaining gradual maturity.
--
"Man is not born for defeat. A man can be destroyed, but not defeated." Hemingway